Njurbäckeninflammation - check!





Haft en väldigt rolig dag - not.

Ringde vårdcentralen imorse för att boka en tid, får en tid kvar över tio och glömde helt av vad hon i telefonen sa, så jag var på vårdcentralen kvart över nio istället!   Så fick sitta och vänta i typ en timma! :(
En av sjuksköterska ropar upp mig och ger mig en liten mugg så att jag kan lämna urinprov.
Lämnar det till henne och får gå ut och sätta mig i väntrummet igen, sen fick jag komma in till läkaren och han såg att jag hade urinvägsinfektion, men sa åt mig att gå tillbaka till sjuksköterskan och ta blodprov.  Så väntade ungefär tio minuter och sen tog hon blodprov, bara att hon skulle ta det i fingret och jag avskyr det verkligen!
Fick dessutom ta två stick i båda långfingrarna för att hon trodde att det var något fel på mitt blod?!  
När det egentligen var så att hon gjorde fel med maskinen som skulle räkna ut vad det var för fel på mig.
Så två stick i fingret senare fick jag komma in till läkaren igen och då kunde han se att jag har en lätt njurbäckenimflammtion.   Fick recept på antibiotika och åkte hem, eftersom jag inte kunde hämta ut det själv, eftersom jag inte hade några pengar.   Så fick vänta tills pappa och dom andra skulle komma hem.

Åt lite mat för typ en timma sen och tog en tablett, och det känns redan lite bättre!
Men måste fortsätta ta dom asäckliga tabletterna i en vecka :(

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen och nörda mig framför gossip girl, som jag gjort nästan hela dagen, hahah!

Ha en bra kväll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!